Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

Η ΕΣΗΕΑ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΣ

Σε παλαιότερη ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ τοποθετείται αντίθετα σε κάθε μέτρο φίμωσης των μπλογκς… ΛΈΝΕ>
“Δεν συμφωνούμε με οποιαδήποτε απόπειρα επιβολής ειδικής και αυστηρότερης νομοθεσίας, ειδικά όταν διαφαίνονται συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων και πολιτικές σκοπιμότητες χειραγώγησης.
Η ελευθερία της έκφρασης στις μέρες μας κινδυνεύει περισσότερο από τους «προστάτες» της και όχι από εκείνους που την επικαλούνται.
Η σύγχρονη τεχνολογία παρέχει στους πολίτες και ειδικότερα στους δημοσιογράφους απεριόριστες δυνατότητες πληροφόρησης, διατύπωσης και ανταλλαγής ιδεών. Για το λόγο όμως αυτό ακριβώς, η χρήση των μέσων αυτών θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες που η δεοντολογία και η αυτοδέσμευση επιβάλλουν.

Η δικαστική έρευνα που γίνεται τις τελευταίες μέρες, για καταχωρήσεις σε συγκεκριμένο «blog» δεν μπορεί να δώσει αφορμή για γενικευμένες κρίσεις, βεβιασμένα συμπεράσματα και πρόταση ή λήψη μέτρων. Έχει ήδη επιληφθεί η Δικαιοσύνη και πρέπει να συνεχίσει απερίσπαστη το έργο της.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ που συνεδρίασε σήμερα εξέτασε διεξοδικά το θέμα και οφείλει να επισημάνει προς κάθε κατεύθυνση ότι όσοι δημοσιογράφοι διαχειρίζονται, συμμετέχουν ή συνεργάζονται, σε παντός είδους ιστοτόπους, (blogs , ιστοσελίδες κ.λπ.) θα πρέπει να έχουν ταυτότητα και οπωσδήποτε να σέβονται τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας στην κατεύθυνση της αυτοδέσμευσης και αυτορρύθμισης."

ΑΛΛΑ ΟΙ ΠΑΤΡΙΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ… ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΠΙΟΥΝΟ!…

Σε αντίθεση με το πνεύμα της παραπάνω ανακοίνωσης, η Ένωση Συντακτών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων προσφέρεται οικειοθελώς να συνεργαστεί με τις αρχές και να παραδώσει πληροφορίες και διευθύνσεις για να παταχθεί η παρανομία στο blogging. Πάρτε μια γεύση από την ανακοίνωση της ΕΣΗΕΠΗΝ:
"Είναι σαφές ότι η κατάχρηση της ελευθερίας που το Διαδίκτυο προσφέρει αποτελεί βραδυφλεγή βόμβα για θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα, ουδείς δε μπορεί να προδικάσει τις συνέπειες που μπορεί σε βάθος χρόνου να επιφέρει η παρατεταμένη εμμονή κάποιων σε τακτικές που παραπέμπουν σε «κουκουλοφόρους» οι οποίοι ανενδοίαστα βάλλουν επί δικαίων και αδίκων.
Με την παρούσα επιστολή, ως έχοντες έννομο και άμεσο συμφέρον για τον εντοπισμό και την αποκάλυψη των ανώνυμων bloggers, παρακαλούμε να προχωρήσετε σε έρευνα στον νομό Αχαΐας, εντός των προσεχών ημερών.
Είμαστε δε στη διάθεση σας να σας κοινοποιήσουμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ανώνυμων blogs και παράλληλα να προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη νόμιμη ενέργεια που εσείς θα μας υποδείξετε με σκοπό την αποκάλυψη των άγνωστων λιβελογράφων."
. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας μυρίζει καλά αυτή η αυτόβουλη προσφορά στον χαφιεδισμό… των Πατρινών δημοσιογράφων…

Η Δημοσιογραφία στο διαδίκτυο

Ποιά είναι η ταυτότητα της σημερινής δημοσιογραφίας στη διαδίκτυο, η οποία εξελίσσεται ραγδαία; Ενδιαφέρουσες είναι παρακάτω σημειώσεις που βρήκαμε στη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ.>
Η δημοσιογραφία στον Ιστό, η δημοσιογραφία δηλαδή που υπάρχει μόνο στο Ιντερνετ αναπτύχθηκε ραγδαία από την δεκαετία του '90 μέχρι σήμερα. Οι πιο γνωστες μορφές δημοσιογραφίας στον ιστό είναι:
1. Οι ιστότοποι ειδησιογραφικών εταιρειών εκτός δικτύου με υλικό προσαρμοσμένο απλά μορφολογικά για τον ιστό

2. Οι ιστότοποι ειδησεογραφικών εταιρειών εκτός δικτύου με παραγωγή ειδήσεων αποκλειστικά για τον ιστό
3. Οι ιστότοποι περιεχομένου και κατηγοριών - ανεύρεσης πληροφοριών
4. Οι ιστότοποι μετα-δημοσιογραφίας και σχολιασμού
5. Οι ιστότοποι μοιράσματος και συζήτησης
( Τα μπλογκ ΄κατηγοριοποιούνται ανάμεσα στις μορφές 3 και 4, καθώς προσφέρουν περιορισμένη συμμετοχική επικοινωνία και ταυτόχρονα παρουσιάζουν περιεχόμενο και σχόλια πάνω σε αυτό)

Η δημοσιογραφία στο διαδίκτυο ενώ μοιράζεται τους ίδιους στόχους με την παραδοσιακή δημοσιογραφία (π.χ. ενημέρωση του πολίτη), διαφέρει από αυτήν σε ορισμένα καίρια σημεία. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των χαρακτηριστικών του νέου μέσου: τη διαδραστικότητα, την πολυμεσικότητα και την υπερκειμενικότητα.
Συγκεκριμένα, το διαδραστικό περιεχόμενο των δημοσιογραφικών ιστοτόπων μετακινεί τους πολίτες από την θέση του καταναλωτή στη θέση του υψηλού τελικού χρήστη, αυτό εξαρτάται βέβαια και απο άλλους τέσσερις παράγοντες: περιπλοκότητα της διαθέσιμης επιλογής, ανταπόκριση στον χρήστη, διευκόλυνση διαπροσωπικής επικοινωνίας και ευκολία προσθήκης πληροφοριών. Ταυτόχρονα, με την πολυμεσικότητα δίνεται η δυνατότητα στους on-line δημοσιογράφους να χρησιμοποιήσουν διαφόρων μορφών υλικό πέρα από κείμενο, όπως ψηφιακές φωτογραφίες, video και ήχο. Όσον αφορά στην υπερκειμενικότητα,συνδέει το δημοσιογραφικό υλικό με υλικό που βρίσκεται εσωτερικά η εξωτερικά του συγκεκριμένου ιστοτόπου , π.χ. με κείμενα άλλων συντακτών, με παλαιότερες καταχωρίσεις για ένα θέμα, με σκοπό να προσφέρει πληθώρα πληροφοριών και διαφορετιών πηγών πάνω σε ένα θέμα .
Καθίσταται σαφές, λοιπόν, ότι η διαδραστικότητα, η υπερκειμενικότητα και η πολυμεσικότητα είναι κύρια χαρακτηριστικά της οn-line δημοσιογραφίας, τα οποία τη διαφοροποιούν ουσιαστικά από την παραδοσιακή. Αυτά τα τρία μοναδικά χαρακτηριστικά που προσφέρονται από το νέο μέσο χρησιμοποιούνται προκειμένου να επιτευχθούν επιτυχώς οι στόχοι της δημοσιογραφίας στον διαδίκτυο.
Η Παραδοσιακή Δημοσιογραφία στην Εποχή του Internet .Το μοντέλο της παραδοσιακής δημοσιογραφίας έχει αλλάξει σημαντικά με την ανάπτυξη του Internet. Από τη μια μεριά, το Internet είναι μια νέα, τεράστια πηγή πληροφόρησης και έρευνας για τους δημοσιογράφους, αλλά από την άλλη αποτελεί αυτόνομο μέσο πληροφόρησης, που αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό σύμφωνα με έρευνες
Με αυτά τα νέα δεδομένα στη δημοσιογραφία υπάρχει η άποψη ότι το παραδοσιακό δημοσιογραφικό επάγγελμα, και κυρίως αυτό του αρθρογράφου, απειλείται από την ύπαρξη του Διαδικτύου. Ως αποτέλεσμα της επιρροής αυτής του Internet στη παραγωγή ειδήσεων και των δυνατοτήτων που παρέχουν τα νέα μέσα επικοινωνίας (blogs, σχολιασμός κ.α.), τα όρια μεταξύ ενός απλού χρήστη του διαδικτύου και ενός επαγγελματία δημοσιογράφου γίνονται περισσότερο δυσδιάκριτα. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην ανάγκη για επαναπροσδιορισμό της έννοιας της δημοσιογραφίας, καθώς η εκπαίδευση των δημοσιογράφων στη νέα πραγματικότητα ή η πρόσληψη ειδικών που θα ασχοληθούν με την μεταφορά του δημοσιογραφικού προϊόντος από το χαρτί στο διαδίκτυο κρίνονται ως απαραίτητες ενέργειες.
Βέβαια, υπάρχει και η άποψη ότι οι δημοσιογράφοι δεν απειλούνται από την έλευση και την εξάπλωση του Internet και ότι η έντυπη δημοσιογραφία, κινούμενη και προς ψηφιακές μορφές, έχει μέλλον. Κύριο επιχείρημα των υποστηρικτών της συγκεκριμένης άποψης είναι ότι η πληθώρα πληροφοριών που προσφέρει το Internet δε προϋποθέτει σωστή πληροφόρηση και ενημέρωση. Ο ρόλος του επαγγελματία δημοσιογράφου θα παραμείνει ουσιώδης, καθώς προσφέρει στο άρθρο του άρτια γραφή, επιμέλεια, πολλές φορές στοιχεία από δημοσιογραφική, ουσιαστική έρευνα και υπάρχει η δυνατότητα τα άρθρα να πλαισιωθούν από σκίτσα και επαγγελματική φωτογραφία.

Σχετικά με το μέλλον της έντυπης δημοσιογραφίας, σε διάλεξή του ο Μάικλ Γκαέντα που διετέλεσε διευθυντής της Αυστραλιανής εφημερίδας The Age, δήλωσε ότι "Το ρόλο της εφημερίδας δεν μπορεί να τον υποκαταστήσει ούτε η τηλεόραση, ούτε το ραδιόφωνο, ούτε το Διαδίκτυο [...] Οι σημερινές πολυσέλιδες εκδόσεις είναι φτωχές δημοσιογραφικά, καθώς οι δημοσιογράφοι σήμερα κάνουν ρεπορτάζ μέσω του Google και δίνουν έμφαση σε θέματα lifestyle, εγκαταλείποντας τις αποκαλύψεις". Δείτε επίσης Το κείμενο πάντα – αλλιώς

Πολίτες ή Δημοσιογράφοι;

Τα όρια μεταξύ δημοσιογράφου και ενός απλού πολίτη που εκφράζει την γνώμη του είναι πλέον θολά. Μέχρι πρότινος ο απλός πολίτης μπορούσε μεν να εκφράσει την άποψη του δημοσίως αλλά δύσκολα μπορούσε να αγγίξει το ευρύ κοινό. Με το διαδίκτυο έχει αυτήν την δυνατότητα δημιουργώντας την προσωπική του ιστοσελίδα, συμμετέχοντας σε ένα μπλογκ ή απαντώντας σε έναν επαγγελματία δημοσιογράφο.
Δημοσιογραφία και Εκδημοκρατισμός

Επιχειρήματα υπέρ

Υπάρχει η άποψη ότι η ανάπτυξη του διαδικτύου συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό της κοινωνίας. Η άποψη αυτή στηρίζεται στο ότι πλέον ο κάθε πολίτης μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα μέσω του διαδικτύου, και πόσο μάλλον ένας δημοσιογράφος, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να προβάλει το δημοσιογραφικό του προϊόν, δημιουργώντας μια ιστοσελίδα, χωρίς να χρειάζεται να λογοδοτεί σε εκδότες ή καναλάρχες και χωρίς να υποχρεούται να συμβαδίσει με συγκεκριμένες πολιτικές. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε έρευνα της VPRC 65% των δημοσιογράφων δήλωσε ότι το προϊόν που οι ίδιοι παράγουν υπόκειται παρεμβάσεις.
Επίσης, η δημοσιογραφική έρευνα αλλάζει προς όφελος του δημοσιογράφου, αφού στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα στοιχείων που μπορούν να συνθέσουν την έρευνα ενός δημοσιογράφου. Αυτό, αφενός, έχει ως αποτέλεσμα να μεώνεται ο χρόνος για τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων και επομένως, να αυξάνεται το χρονικό διάστημα που μπορεί να διαθέσει για το δημιουργικό κομμάτι της εργασίας του, και αφετέρου να βρίσκει τις χρήσιμες πληροφορίες χωρίς να βρίσκεται σε κοινή θέα. Δείτε την έρευνα The Euro RSCG/Columbia που πραγματοποιήθηκε το 2005 στις ΗΠΑ σε δείγμα 1200 δημοσιογράφων, το 51% εκ των οποίων υποστηρίζουν ότι είναι συστηματικοί αναγνώστες blogs και το 28% βασίζουν σε αυτά το καθημερινό του ρεπορτάζ.

Τέλος, ένα ακόμη επιχείρημα υπέρ της άποψης του εκδημοκρατισμού είναι το ότι με το διαδίκτυο η κατανάλωση του δημοσιογραφικού προϊόντος παύει να είναι τοπική. Για παράδειγμα, ένας Έλληνας πλέον έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για τα ελληνικά τεκταινόμενα από δημοσιογράφους του εξωτερικού, οι οποίοι βλέπουν και παρουσιάζουν τα γεγονότα και από την δική τους κριτική σκοπιά που ενδέχεται λόγω της απόστασης και άλλων παραγόντων να είναι περισσότερο αμερόληπτη.

Επιχειρήματα κατά

Από την άλλη μεριά, η θεωρία κατά την οποία ο Παγκόσμιος Ιστός θα εκδημοκρατίσει την κοινωνία βρίσκει και θερμούς αντιπάλους. Συγκεκριμένα, βασικό επιχείρημα είναι το ότι δεν μπορεί να επέλθει εκδημοκρατισμός αν ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας αντιμετωπίζει πρόβλημα προσβασιμότητας στο διαδίκτυο, είτε λόγω έλλειψης υποδομών, είτε λόγω χαμηλών εισοδημάτων, είτε λόγω αναλφαβητισμού, που σύμφωνα με πολλούς δεν αναμένεται να λυθεί στο άμεσο μέλλον.

Επίσης, υποστηρίζεται ότι το πλήθος των πληροφοριών στο διαδίκτυο είναι αδύνατο να ταξινομηθεί από το μέσο χρήστη. Έτσι, η ανάδειξη ενός ιστοτόπου εξαρτάται από τη λειτουργία των μηχανών αναζήτησης και ταξινόμησης. Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μηχανές, φαίνεται ότι ευνοημένοι είναι οι ιστότοποι με μεγάλη επισκεψιμότητα. Με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανότερο να επισκεφτεί κανείς τον ιστότοπο μιας γνωστής εφημερίδας από αυτόν ενός ανεξάρτητου δημοσιογράφου. Παράλληλα, το ζήτημα της λογοκρισίας και των γενικότερων πολιτικών που ακολουθούνται παραμένει ανοιχτό, διότι οι δημοσιογραφικοί ιστότοποι στο διαδίκτυο όχι μόνο λειτουργούν στο ίδιο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο με τα μέσα εκτός διαδικτύου, αλλά και πολλοί από αυτούς ανήκουν σε ομίλους, οι οποίοι διαχειρίζονται και μεγάλα παραδοσιακά μέσα.

Τέλος, υποστηρίζεται ότι ακόμα και η γνώση που αποκτά ο χρήστης μέσα σε μια ιστοσελίδα μπορεί να επηρεαστεί η , διότι αφενός η διαφορετική μορφοποίηση και διάταξη ενός δημοσιογραφικού προϊόντος on-line τραβούν την προσοχή του αναγνώστη, και αφετέρου η υπερκειμενικότητα μπορεί να καθοδηγήσει το χρήστη σε συγκεκριμένες πληροφορίες.

Ηθικά Θέματα

Ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη δημοσιογραφία στον ιστό, αλλά και γενικότερα σε πολλούς χώρους του internet, σχετίζονται με την ιδιωτικότητα, την ανωνυμία και τη διαχείρηση της ταυτότητας.

Το ζήτημα της ιδιωτικότητας χρήζει ιδιαίτερης εξέτασης κυρίως λόγω των ιστοσελίδων κοινωνικών δικτύων (τύπου facebook, myspace κτλ), αλλά και γενικώς της κοινωνιολογίας του κυβερνοχώρου, όπου τα όρια μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής πραγματικότητας μπλέκονται και επαναπροσδιορίζονται ως μία νέα δυνητική πραγματικότητα, όπου με τη σειρά του το άτομο μπαίνει σε μία διαδικασία επαναπροσδιορισμού και επαναδόμησης της ταυτότητάς του. Αυτή η επικάλυψη του ιδιωτικού με το δημόσιο μπορεί να γίνει αντιληπτή ως κάτι «δημόσια ιδιωτικό», για παράδειγμα κάποιος δημοσιεύει μία ιδιωτική συμπεριφορά αποκαλύπτοντας την πραγματική του ταυτότητα, και ως κάτι «ιδιωτικά δημόσιο», δηλαδή κάποια δημοσίευση που θα μπορούσε να είναι προσβάσιμη με πολλούς άλλους τρόπους χωρίς όμως να αποκαλύπτει την πραγματική του ταυτότητα αυτός που έκανε τη δημοσίευση . Δεν είναι ξεκάθαρο ποια από τις δύο περιπτώσεις είναι υπέρ της ιδιωτικότητας ή της δημοσιότητας. Με άλλα λόγια, το internet, και κυρίως μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικών δικτύων όπου γίνεται η διαμόρφωση ενός προσωπικού προφίλ, διαφοροποιεί τον τρόπο διαχείρησης αλλά και της τελικής μορφής της ταυτότητας,καθώς ο καθένας δυνητικά καθορίζεται από αυτό που επιλέγει ο ίδιος να παρουσιάσει (μέσω των ενδιαφερόντων, φίλων, φωτογραφιών, συνδέσμων και ομάδων που επιλέγει να δημοσιοποιήσει) σε συνδυασμό με αυτό που, άθελά του εν μέρει, του επιβάλλεται από την αρχιτεκτονική, αισθητική και κατάσταση του πλαισίου του εκάστοτε χώρου στον οποίο επιλέγει να παρουσιάσει τον εαυτό του. Ακόμη, οι ιστοσελίδες κοινωνικών δικτύων έχουν χαρακτηριστεί ως «εγωκεντρικές» υπό την έννοια ότι εστιάζουν στο ατομικό προφίλ δίνοντας έτσι έμφαση στη λειτουργία του δικτύου σε αντιδιαστολή με αυτή της ομάδας.

Οι ανώνυμες δημοσιεύσεις είναι πλέον μία συνηθισμένη πραγματικότητα (κυρίως λόγω ανάπτυξης των blogs). Η ανωνυμία προασπίζει την ελευθερία του λόγου αλλά δημιουργεί προβλήματα όσο αφορά σε παράνομες δημοσιεύσεις για την εύρεση του υπευθύνου. Βέβαια, ο εντοπισμός του είναι δυνατός μέσω της διεύθυνσης IP αλλά υπάρχουν και τρόποι να αποφευχθεί αυτό. Επίσης, τα δυσνόητα όρια του τι αποτελεί στο internet δημόσιο χώρο καθιστούν δυσκολότερη την αποσαφήνιση του ποιος αποτελεί δημόσιο πρόσωπο σε οποιονδήποτε βαθμό. Το internet θολώνοντας τα όρια της ιδιωτικής και δημόσιας σφαίρας καταστά δυνατή την παρουσία του δημοσιογράφου όλο και πιο βαθιά στην ιδιωτική σφαίρα, νομιμοποιώντας έτσι τη «δυνητική περσόνα» και κατ’ επέκταση την ανωνυμία, τουλάχιστον σε κάποιους κώδικες δεοντολογίας.

Πηγές-Βιβλιογραφία

Δρ. Κ. Πατέλη. "Η δημοσιογραφία στον Ιστό"- Σημειώσεις Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Curran, J. (2003) "Τα όρια του τεχνολογικού ντετερμινισμού. Μία ιστορική προσέγγιση". στο βιβλίο Παναγιωτοπούλου Ρ. "Η Ψηφιακή πρόκληση: ΜΜΕ και δημοκρατία" (Αθήνα: Τυπωθήτω)
Demers, D. "Global Media News Reader"
Mark Deuze (2003) "The web and its journalisms:considering the consecuences of different types of newsmedia online" SAGE Publications

Danah m.boyd, Nicole B.Ellison "Social Network Sites:Definition, History and Scholarship", Journal of Computer-Mediated Communication

Zizi Papacharissi (2009) "The virtual geographies of social networks: a comparative analysis of Facebook, LinkedIn and ASmallWorld", New Media & Society

James M.Turner "Defamation and the Internet Journalist", University of New Mexico

Landow, George.(1992). "Hypertext: The Convergence of Contemporary Cultural Theory and Technology", Baltimore Johns Hopkins, University Press

Webster, Frank. (2003) "Δικτυακές προκλήσεις: Η δημοκρατία στην εποχή της πληροφορίας" στο βιβλίο Παναγιωτοπούλου Ρ. "Η Ψηφιακή πρόκληση: ΜΜΕ και δημοκρατία". Αθήνα: Τυποθήτω.

Morris, M. and C. Ogan (1997). "The Internet as Mass Medium", Journal of Computer-Mediated Communication 1(4)

ΦΥΝΤΑΝΙΔΗΣ, ΛΟΒΕΡΔΟΣ και άλλοι.(2003). "ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ". στο βιβλίο Παναγιωτοπούλου Ρ. "Η Ψηφιακή πρόκληση: ΜΜΕ και δημοκρατία" Αθήνα, Τυποθήτω.

Schiller, H.(1996). "Information Inequality: the deepening crisis in America Routledge.

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ>Χωρίς αγγελιόσημο η διαφήμιση στο internet και τα ασφαλιστικά των συντακτών στο διαδίκτυο!

Τελικά οι διαφημίσεις από το Ιντερνετ δεν θα επιβαρύνονται με αγγελιόσημο, όπως πολλοί επεδίωκαν.
Συνεπώς, οι εργαζόμενοι στα ενημερωτικά sites και portals, παραμένουν εκτός των δημοσιογραφικών ταμείων ενώ δεν πρόκειται να εφαρμοστεί η σχεδιαζόμενη επιβολή αγγελιοσήμου και στο διαδίκτυο.
To IAB Hellas (Internet Advertising Bureau Hellas) και η ΕΔΕΕ (Ένωση Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος) με ανακοινώσεις τους ζήτησαν την απόσυρση της διάταξης για την επιβολή αγγελιόσημου και στο internet.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο θα εισαχθεί κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη εβδομάδα προς ψήφιση στην Ολομέλεια της βουλής.
Το 'Αρθρο 67 του νέου Ασφαλιστικού Νομοσχεδίου 2010 που διαγράφηκε:

Ασφάλιση συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων

1. Στην ασφάλιση του Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης και του Λογαριασμού Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης των οικείων κλάδων του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης υπάγεται υποχρεωτικά το προσωπικό που απασχολείται με μία από τις ειδικότητες όπως αυτές ορίζονται στις παρ. 6 και 7 του άρθρου 5 του π.δ. 284/1974 (Α' 101) κατά κύριο επάγγελμα με σχέση εξαρτημένης εργασίας με μισθό, σε σελίδα ή πύλη του διαδικτύου που διατηρούν οι ημερήσιες εφημερίδες που εκδίδονται στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και σε επιχειρήσεις οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα και έχουν ως αποκλειστική δραστηριότητα την παροχή, μέσω διαδικτύου, οπτικοακουστικού περιεχομένου, εφόσον το περιεχόμενο αυτό έχει ενημερωτικό χαρακτήρα, είναι πρωτογενές, παρέχεται σε καθημερινή βάση και συνεχή ροή και περιλαμβάνει ειδήσεις, πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτιστικά, αθλητικά γεγονότα, εκδηλώσεις, καθώς και άρθρα σχόλια, συνεντεύξεις ή συζητήσεις για τα θέματα αυτά.
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του π.δ 284/1974 (101 Α) εφαρμόζονται και στα πρόσωπα της παραγράφου αυτής.

Για την ασφάλιση των παραπάνω εργαζομένων στον Τομέα Σύνταξης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 7,5% και εισφορά ασφαλισμένου 8,5% και στον Λογαριασμό Ανεργίας Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 2%. Οι εισφορές αυτές υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών που λαμβάνουν οι ασφαλισμένοι από τη συγκεκριμένη απασχόλησή τους και σε καμιά περίπτωση σε αποδοχές κατώτερες αυτών που προβλέπονται κάθε φορά από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφεται μεταξύ Ε.Ι.Η.Ε.Α και Ε.Σ.Η.Ε.Α. για τους συντάκτες και από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας μεταξύ Ε.Π.Η.Ε.Α. και Ε.Ι.Η.Ε.Α. για το προσωπικό.

2. Διαφημίσεις ή με πληρωμή δημοσιεύματα που προβάλλονται ή καταχωρούνται στην ηλεκτρονική σελίδα ή πύλη του διαδικτύου που διατηρούν οι αναφερόμενες στην προηγούμενη παράγραφο επιχειρήσεις, υπόκεινται στην επιβάρυνση αγγελιοσήμου, στο ίδιο ποσοστό που προβλέπεται κάθε φορά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, το οποίο κατανέμεται στους φορείς και κατά την ίδια αναλογία που καθορίζονται από τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν.1866/99 (222 Α), της παραγράφου 1α του άρθρου 14 του ν.1989/91(Α' 192) και της παραγράφου 5 του άρθρου 11 του ν.3021/2002 (Α' 143).

Το αγγελιόσημο βαρύνει άμεσα τον διαφημιζόμενο ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί κατ' εντολή του διαφημιζόμενου και κατατίθεται από τους υπόχρεους σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Διαδικτύου» που τηρείται στην ίδια Τράπεζα στην οποία κατατίθεται το αγγελιόσημο και των άλλων μέσων ενημέρωσης .

3. Οι διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 2429/1996 (155Α) και της αριθ.1086567/40/Τ και ΕΦ/29-7-1996 (Β 689) απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχουν ανάλογη εφαρμογή στις επιχειρήσεις της παραγράφου 1.

Πηγή: Express.gr

Μεγάλες απώλειες στον Τύπο

Πρωτοφανή πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων, που φτάνει στα όρια της... κατρακύλας, παρουσιάζουν τα επίσημα στοιχεία των κυκλοφοριών για το πρώτο εξάμηνο του 2010 σύμφωνα με τα πρακτορεία Αργος και Ευρώπη.

Μεγάλες απώλειες στον Τύπο Η συρρίκνωση του τζίρου στους πρώτους 6 μήνες του τρέχοντος έτους είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν...


ΨΑΧΝΕΤΕ ΓΙΑ ΘΕΟ; ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΤΕ, ΔΕΝ ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΤΕ…;

Πάντως υπάρχει και αθεϊστική ιστοσελίδα. Μας γράφουν>Δείτε εάν θέλετε και την Επιστημονική, Αθεϊστική, ιστοσελίδα μου: http://www.vardakas.gr/ και προωθείστε την και γράψτε μου τα σχόλιά σας. Θα το εκτιμούσα. Ευχαριστώ πολύ.

ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΤΡΩΚΤΙΚΟ… ΑΛΛΑ Η ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΗ.

Διαβάζουμε>

“Ασχέτως αν συμφωνούσαμε ή διαφωνούσαμε με τους «τρόπους» που «μπλόγκαρανε», το κλείσιμο του troktiko έχει ένα συμβολισμό που δεν αφορά μόνο το ίδιο.

Η Ελληνική μπλογκόσφαιρα δε θα είναι η ίδια. Περνάμε στη μετά του troktiko εποχή…

Κι επειδή «η ακατάσχετη φλυαρία δε φέρνει θάρρος στην καρδιά κανενός» θα γράψω λίγα.

Συμπλόγκερς, για να μη γίνουμε σαν τα ΜΜΕ, ας τιθασεύσουμε την κανιβαλιστική βουλιμία μας. Διότι το αίσθημα της πείνας είναι αρχαιότερο από τη συνείδηση και αν αφεθεί ανεξέλεγκτο μπορεί να την υπερκαλύψει.

Η παραπάνω παραίνεση έχει ως αφορμή μια θλιβερή διαπίστωση: Οι σφαίρες που έκοψαν το νήμα της ζωής του Σωκράτη Γκίολια ήταν 16, ωστόσο οι μαχαιριές που ακολούθησαν ήταν αμέτρητες…

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δολοφονήθηκε ο Σωκράτης – blogger κι όχι ο Σωκράτης – δημοσιογράφος. Αυτό, τώρα πια, είναι περισσότερο από φανερό!

Το κλείσιμο του troktiko (του μεγαλύτερου σε επισκεψημότητα blog της Ελλάδας) θα έχει κοινωνικό και πολιτικό αντίκτυπο. Πρέπει να έχει!

Bloggers Change the World. Keep Blogging!

(Ιστολόγοι Αλλάξτε τον Κόσμο. Σενεχίστε να «μπλογκάρετε»)

--------

Υ.Γ.

Τώρα μπορείτε να γελάτε: «κύριε» «Δημοσιογραφικέ» κι εσύ «κύριε» «βαρώνε» κι εσύ «κύριε» πολιτικάντη, άλλα όχι για πολύ. Το ποτάμι δε γυρίζει πίσω.

http://massmedia-gr.blogspot.com/

Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/#ixzz0uaGBLZce

Μπορείτε επίσης να βρίσκετε κι άλλου είδους πληροφορίες μας και στα > www.press-bank.gr, www.pressbank.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: